Aby osiągać wysokie wyniki i przewagę nad rywalem w sporcie zawodnik musi posiadać umiejętności mentalne, które można wytrenować. Trening mentalny pomaga w pełni wykorzystać potencjał zawodnika od strony technicznej, taktycznej i technicznej.

 

Zawodnicy regularnie stosujący trening mentalny potrafią:

Na zawodach:

  • utrzymać odpowiedni poziom pobudzenia przed startem
  • utrzymać optymalny poziom koncentracji na zadaniu podczas startu, meczu lub walki
  • utrzymać odpowiedni poziom motywacji i zaangażowania, by walczyć do końca
  • kontrolować emocje

 

Na treningach:

  • utrzymać motywację i zaangażowanie do treningów niezależnie od pojawiających się przeszkód
  • wytrwałości w realizacji zadań treningowych
  • umiejętności skupienia uwagi na zadaniach treningowych

 

W toku kariery sportowej:

  • przezwyciężać kryzysy i skutecznie radzić sobie z powrotami do formy po kontuzji
  • radzić sobie z presją i oczekiwaniami kibiców, mediów i osób z otoczenia
  • radzić sobie z porażkami, aby nie wpływały na spadek formy fizycznej i psychicznej oraz pewność siebie
  • utrzymywać formę psychiczną pomimo obciążeń treningowych, jakie niosą ze sobą ciężkie treningi, liczne wyjazdy i wysoki poziom stresu związany z uczestniczeniem w zawodach
  • efektywnie komunikować się z trenerami

Najnowsze artykuły